معرفی برند

معرفی برند شنل (Chanel)

chanel logo

معرفی برند شنل (Chanel)

 

chanel یک برند مد لوکس است که توسط Gabrielle “Coco” Chanel در سال 1910 در فرانسه تاسیس شد.کوکو شانل ۱۹ آگوست ۱۸۸۳، با نام کامل «گابریل بنهور» در سامور فرانسه به دنیا آمد. سال‌های اولیه زندگیش رویایی بودند اما مادرش زمانی که شانل ۱۲ ساله بود، درگذشت و پدرش که عمدتا دستفروشی می‌کرد، او را به یتیم‌خانه سپرد. کوکو را راهبه‌ها بزرگ کردند و در همان‌جا بود که او دوخت و دوز را یاد گرفت تا بعدها دنیا را با نخ و سوزن تکان بدهد!گابریل بعدها برای گذران زندگی به خیاطی روی آورد و در همین سال ها بود که به «کوکو» معروف شد.

گابریل شنل

شنل نخستین فروشگاه خود را در سال 1910 میلادی در پاریس افتتاح کرد.او مانند بیشتر هنرمندان، زندگی شخصی پیچیده‌ای دارد. وی در سال ۱۹۲۰ رابطه‌ای کوتاه‌مدت با ایگو استراوینسکی داشت و شنل به افتخار او یک نمایش مد تحت عنوان «مناسک بهار» ترتیب داد. حدود سال ۱۹۲۳، او با مردی ثروتمند به نام هیو گروسنور آشنا شد که دوک وست‌مینستر بود. این آشنایی به یک رابطۀ طولانی‌مدت چندین‌ساله ختم شد اما زمانی که هیو از گابریل درخواست ازدواج کرد، جواب رد شنید. شنل در این مورد گفته بود: زنان زیادی هستند که می‌توانند دوشس وست‌مینستر باشند اما فقط یک شنل در جهان وجود دارد!

کلاه هایی با نام شنل مُدز اولین محصول این فروشگاه بودند. نخستین خانه طراحی لباس شنل، در سال 1919 میلادی در فرانسه راه اندازی شد.

بوتیک شنل

تاریخچه

 اولین طراحی‌های او با استقبال زیادی رو به رو شد و طولی نکشید تا به شهرت برسد. شنل برای رقصنده‌های باله هم لباس طراحی می‌کرد و با ارتباطات خوبی که با ژان کوکتو و پابلو پیکاسو داشت، توانست جایگاه خود را به خوبی در دنیای هنرمندان تثبیت کند. او در همین سال‌ها، از اولین عطر خود رونمایی کرد که به شنل شماره ۵ معروف بود و مورد توجه بسیاری از علاقمندان به این برند قرار گرفت.

در آن دوران، اکثر لباس های زنانه پیراهن های بلند دنباله دار، تنگ و ناراحت بودند و او که این لباس ها را برای زنان مناسب نمی دانست، تصمیم گرفت لباس هایی را طراحی کند که ضمن راحت و لوکس بودن، از ظرافت هنری نیز برخوردار باشند و همچنین او از اولین طراحانی بود كه در آن دوره شلوار را در گروه لباس های زنانه در طراحی های خود پیشنهاد كرد.Chanel طیف گسترده ای از محصولات، از جمله لباس های مد لباس، لوازم جانبی، عطر، لوازم آرایشی، جواهرات، و ساعت را ارائه می دهد. این برند مترادف با پیچیدگی است و به ویژه به خاطر لباس های مشکی کوچک، کت و شلوارهای توید، کیف های دستی لحافی مشهور است.

 CHANEL N°5

عطر شنل

شنل در سال 1921 با تولید اولین عطر خود یعنی CHANEL N°5 خط تولید عطر و ادکلن را افتتاح کرد. همین امر باعث شد در طول جنگ جهانی دوم شهرت اش حفظ شود. دولت فرانسه اعلام کرده است که هر دقیقه دو بطری از این عطر به فروش می رسد. از جمله عطر های این برند میتوان به Coco Mademoiselle ،Chanel Chance ، Allure homme sport و Blue De Chanel اشاره کرد.
همچنین از طراحان و عطرسازان معروفی كه با اين شركت همكاری داشته اند می توان Jacques Polge, Olivier Polge, Ernest Beaux, Henri Robert و Christopher Sheldrake     را نام برد.

جواهرات شنل

معرفی اولین جواهرات و لباس مشکی معروف مارک Chanel در سال ۱۹۲۴

قدرت طراحی شرکت شنل، در سالهای بعد با معرفی اولین جواهرات لباس خود در سال ۱۹۲۴ ادامه یافت. کیفیت، طراحی و ساخت لباس های مشکی به شهرت حرفه ای کوکو شنل به عنوان یک مد ظریف و دقیق کمک کرد.

سال 1935 میلادی اوج شهرت و موفقیت شنل است؛ اما با شروع جنگ جهانی دوم روند رو به رشد موفقیت های این برند متوقف و بسیاری از شعب آن تعطیل شدند که البته گابریل شنل 9 سال بعد و در 71 سالگی شعب تعطیل شده را مجدد بازگشایی کرد و هم زمان دومین تحول را در صنعت مد رقم زد. کیف های چرمی سبک و محکم شنل با زنجیرهای طلایی کوتاه، یکی از طرح های خلاقانه این برند بود که به شدت مورد استقبال زنان قرار گرفت.

کارل لاگر فرد

سال 1971 میلادی پایان زندگی بنیانگذار شرکت تجاری شنل بود و از سال 1983 تاکنون که آغاز زمامداری «کارل لگرفلد» در این شرکت است. این برند با تولید محصولات جدید مانند عطرهای مردانه، ساعت و جواهرات همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد.امروزه فروشگاه های شنل در بیش از 129 کشور در سراسر جهان محصولات لوکس را به علاقه مندان عرضه می کنند.

در سال ۱۹۸۳ کارل لاگر فرد، مدیریت برند شنل را بر عهده گرفت تا با طراحی‌های متفاوت و خارق‌العاده‌اش همچنان این برند را بر قله‌های مد جهان نگه دارد. جالب اینجاست که کارل با وجود خلاقیت‌های بی‌نظیرش، هیچ‌وقت از خط‌مشی گابریل شنل تخطی نکرد.شرکت شنل در حال حاضر متعلق به آلن و جرارد ورتایمر، نوه‌های پييِر ورتایمر تنها شریک کوکو شنل در زمان تاسیس این شرکت می‌باشد.

رویکرد:
  • محور فعالیت : مد، عطر و ادوکلن
  • شرکت مادر: شنل
  • کشور مبداء: فرانسه

طبق تحقیقات عطرکو شنل بوتیک‌هایی را در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند و یک تجربه خرید مجلل را به مشتریان باهوش خود ارائه می‌دهد. فروشگاه گل سرسبد Chanel در خیابان کامبون در پاریس، فرانسه قرار دارد، جایی که خود کوکو شانل در آنجا زندگی و کار می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *